صفحه نمایش AMOLED یکی از محبوب‌ترین صفحه‌های نمایش در دستگاه‌های امروزی است و در برخی از گوشی‌های هوشمند حتی به عنوان فناوری صفحه نمایش اصلی استفاده می‌شود.

تکنولوژی AMOLED به عنوان یک نوع از صفحه نمایش های روزافزون در بازار قرار می‌گیرد. صفحه نمایش آمولد دارای پیکسل هایی است که هر یک از آنها مجزا و به صورت مستقل می‌توانند رنگ خود را نمایش دهند. این فناوری، باعث بالا رفتن کیفیت و روشنایی تصویر، پایداری در برابر رنگ‌پریدگی، کاهش مصرف باتری و بهبود زوایای دید است.

صفحه نمایش AMOLED به دلیل مزایای فناوری OLED به منظور پاسخ به نیاز صفحه نمایش در بازار از پایین آوردن مصرف باتری تا بهره و شادی آینده از عمرش استفاده می‌شود. به عنوان مثال برخی از مزایای صفحه نمایش آمولد عبارتند از:

کیفیت تصویر با کنتراست بالا و رنگ‌های زنده‌تر و عمیق‌تر

مصرف کمتری از باتری و همینطور حفظ طولانی باتری به کمک افزایش قابل توجه از براقیت مواد OLED و عدم نیاز به نور پس‌زمینه ثابت است

زاویه دید وسیعی برای نمایش مطالب برای برگه خواندن همچنین بازی عالی است.

همچنین، AMOLED یک تکنولوژی نور پس زمینه سفید در برابر نور پس زمینه سیاه است. به این معنی که در برخی طرح های صفحه نمایش آمولد. هنگامی که نمایشگر زمینه سیاه داشته باشد، برای نمایش تصاویر هیچ انرژی اضافی لازم نیست که باعث مصرف کمتر باتری شود.